Často kladené otázky k našim balíčkům

Často kladené dotazy a rady. Pokud Vám zde chybí odpověď na Vaší otázku, neváhejte a kontaktujte nás.

 

1.Co instalace obnáší? Jsou použity rozvody UPC/02?

Rozvody cizích operátorů nelze použít. Pro rozvod signálu používáme vlastní kabeláž typu UTP cat5e. Instalace internetu trvá zhruba jednu hodinu a obnáší přivedení UTP kabelu do Vašeho bytu. UTP kabel je ve většině případů veden skrze elektrické stoupačky nebo vedle dešťových svodů. Následně se kabel táhne v lištách až do bytu zákazníka. Průnik do bytu zákazníka se většinou vyvrtá u stropu, kabel je tedy tažený horem. Záleží však na dispozicích bytu, případně dohodě s vlastníkem bytu. Kabel nezakončujeme zásuvkou, ale koncovkou RJ-45. Doplňkové práce (např. lištování, zásuvky) nutno dohodnout předem.

2. Mohu požít svůj modem od předchozího operátora nebo ho dostanu od Vás?

ADSL modem na naší síti použít nelze. Lze použít vlastní zařízení. Musí se však jednat o plnohodnotný router/WiFi router, kompatibilní se standardem ethernet. Zařízení typu Access point nelze doporučit. Každý náš zákazník má při instalaci nárok na zapůjčení ethernetového switche zdarma. Na tento switch lze připojit až 3 zařízení. V neposlední řadě také nabízíme zakoupení WiFi routeru, který je od nás již plně nakonfigurován. Jeho cena je stanovena na 850Kč. Záleží tedy zcela na Vás, zda použijete WiFi router svůj nebo si jej zakoupíte od nás.

3. Je rychlost internetu garantovaná?

V případě domácí přípojky rychlost garantovaná není. Snažíme se však, aby rychlost plně odpovídala rychlosti zakoupené. V mnoha případech je rychlost ještě vyšší, než zakoupená. Nastane-li situace, že vámi naměřená rychlost je o více než 1/3 nižší, kontaktujete naší technickou podporu pro řešení situace.

4. Kde mohu rychlost ověřit? 

Rychlost lze orientačně proměřit na serveru www.speedtest.net. Pro nejpřesnější měření připojte vaše zařízení skrze ethernetový kabel. K mírnému snížení rychlostí dochází i na vašem routeru. Doporučujeme měření postupně realizovat ze dvou nezávislých PC.

5. Jak je to s agregací? Ostatní operátoři tvrdí, že jejich linka agregovaná není.

Linku můžeme rozdělit na agregovanou (sdílenou) nebo garantovanou (vyhrazenou). Mějte na paměti, že neexistuje nic mezi. Bohužel mnoho operátorů tvrdí, že jejich linka agregovaná není, ale zároveň neuvádí, zda je linka garantovaná. Místo toho hledají různé způsoby a právní kličky, jak se vyhnout informaci, nakolik je jejich linka agregovaná. Někteří dochází i tak daleko, že vymýšlí různé pojmy, pod kterými agregaci schovávají. V praxi to funguje tak, že běžná domácí přípojka je sdílená vždy. Ceny garantovaných přípojek začínají v řádu tisíců Kč. My se však nestydíme za to, že můžeme říci našim zákazníkům pravdu. Agregace na naší síti je 1:10.6.

 

6.Uplatňujete FUP?

Neuplatňujeme žádné datové limity, tedy ani FUP.

 

7. Dostanu od vás veřejnou IP adresu? Nebo používáte NAT.

 

Veřejné IP adresy používáme v následujících lokalitách: Lužiny, Stodůlky, Modřany, Řepy, Nové Butovice, Velká Ohrada. Ostatní lokality jsou za NATem. Pevnou, veřejnou IP adresu lze přiobjednat za 99Kč/měsíc a to v počtu 1 přípojka / 1 adresa.

 

8. Používáte IP adresy verze 4 nebo 6?

 

Používáme pouze verzi 4.

 

9. Blokujete nějaké porty?

 

Z bezpečnostních důvodů blokujeme tyto porty:

 

10. Mohu použít pro odesílání emailů libovolný SMTP server?

 

Cizí SMTP servery blokujeme, krom smtp.seznam.cz a smtp.gmail.com, pro bezproblémové odesílání emailových zpráv doporučujeme použít server smtp.centrio.cz

 

11. Lze od vás zřídit službu pro reverzní záznam?

 

Pro domácí přípojku nikoliv. 

12. Jak dlouho se u vás řeší poruchy?

Většina servisních požadavků je vyřešena po telefonu, při nahlášení závady. Pokud je však nutno vyslat technika. Je tak učiněno většinou následující pracovní den.

 

13. Jaká je moje rychlost připojení k internetu?

 

Údaje o přípojce a její rychlosti naleznete uvedené na smlouvě. Pro změření své doporučujeme využívat portál http://www.speedtest.net/.

 

14. Jaké je vaše průměrná rychlost připojení k internetu?

 

Údaje o průměrné rychlosti na naší síti naleznete na http://www.lupa.cz/nastroje/speedmeter/

 

 

 

IPTV

 

1. Mám SMART TV, mohu použít CA modul.

 

Signál řídíme prostřednictvím IPTV, bohužel pro tuto technologii nejsou na našem trhu žádné CA moduly dostupné.

 

2. Kolik set-top-boxů mohu použít na jednu přípojku a jaká je cena za jejich pronájem?

 

V naší síti lze použít maximálně 4 set-top-boxy na jednu přípojku. Použití takového počtu set-top-boxů je podmíněno výměnou rozbočovacího switche. Co se cenových podmínek týče, tak každá ze služeb obsahující naší TV je dodávána s jedním set-top-boxem zdarma. každý další set-top-box je za cenu 49Kč/měsíc. Výjimku tvoří pouze služba TRIO+, kde má zákazník nárok na dva set-top-boxy zdarma. Set-top-boxy dodáváme jak HD, tak SD.

 

3. Mohu jeden set-top-box použít pro více televizí?

 

Bohužel, každá TV potřebuje svůj vlastní set-top-box.

 

4. Mohu na svojí chytré TV používat internet.

 

Ano, je to možné. Pro využití této funkce je však nutné použití plnohodnotného WiFi routeru. TV nelze propojit se set-top-boxem ethernetovým výstupem, ani jí nelze připojit do našeho switche. Broadcastové/Multicastové vysílání Vaší TV by mohlo způsobit nefunkčnost všech služeb.

 

5. Mohu TV sledovat na svém stolním PC.

 

Ano, za předpokladu že váš monitor podporuje připojení skrze HDMI. V opačném případě je nutné pro přehrávání signálu na PC použít TV kartu.

 

6. Na některých TV kanálech mi vyskakuje výzva pro zadání PINu, kde ho zjistím?

 

Defaultní PIN je: „1111“. Tento PIN je také označován jako rodičovský zámek a je možné ho změnit v nastavení set-top-boxu. Pozor, tento PIN není PINem pro změnu služeb.

 

7. Kde zjistím PIN pro změnu služeb?

 

PIN pro změnu služeb se nachází na předávacím protokolu. Jedná se o 12 místné číslo.

 

8. Jaké doplňkové funkce umí vaše TV?

 

Podporujeme zpětné nahrávání vybraných pořadů. Dále naše set-top-boxy umí „Pause TV“ (pozastavení přehrávání až na 30 minut), službu „NPVR“ (nahrávání na server) a službu „Videotéka“ (zde naleznete vybrané filmy).

 

9. Lze na vaší TV nahrávat?

 

Ano, je více možností. Buďto lze nahrávat v rámci služby NPVR, kde získáváte úložný prostor o velikosti 60 hodin. Další možností je nahrávání na externí USB disk, tuto funkci však zvládají jen vybrané set-top-boxy. Poslední možností je nahrávání na DVD rekordér. Tím lze nahrávat poutze aktuálně sledovaný kanál.

 

10. Při přehrávání se mi zasekává/kostičkuje obraz.

 

Kontaktujte prosím naší technickou podporu na čísle 246 008 787. Před zavoláním na naší linku se prosím pokuste odpojit veškerou počítačovou část od našeho switche. Kostičkování zasekávání může být způsobeno funkcí WOL na vaší síťové kartě v PC. Tato funkce je zapnutá, i když je PC vypnutý.  

 

 

 

Pro informace o dostupnosti služeb a pro objednávku kontaktujte:
CenTrio, náměstí Republiky 1037/3, Praha 1 - Nové Město, 110 00, tel.: (+420) 246 008 787, email: info@centrio.cz.