Internet FAQ

Často kladené dotazy a rady. Pokud Vám zde chybí odpověď na Vaší otázku, neváhejte a kontaktujte nás.

 

1.Co instalace obnáší? Jsou použity rozvody UPC/02?

Rozvody cizích operátorů nelze použít. Pro rozvod signálu používáme vlastní kabeláž typu UTP cat5e. Instalace internetu trvá zhruba jednu hodinu a obnáší přivedení UTP kabelu do Vašeho bytu. UTP kabel je ve většině případů veden skrze elektrické stoupačky nebo vedle dešťových svodů. Následně se kabel táhne v lištách až do bytu zákazníka. Průnik do bytu zákazníka se většinou vyvrtá u stropu, kabel je tedy tažený horem. Záleží však na dispozicích bytu, případně dohodě s vlastníkem bytu. Kabel nezakončujeme zásuvkou, ale koncovkou RJ-45. Doplňkové práce (např. lištování, zásuvky) nutno dohodnout předem.

2. Mohu požít svůj modem od předchozího operátora nebo ho dostanu od Vás?

ADSL modem na naší síti použít nelze. Lze použít vlastní zařízení. Musí se však jednat o plnohodnotný router/WiFi router, kompatibilní se standardem ethernet. Zařízení typu Access point nelze doporučit. Každý náš zákazník má při instalaci nárok na zapůjčení ethernetového switche zdarma. Na tento switch lze připojit až 3 zařízení. V neposlední řadě také nabízíme zakoupení WiFi routeru, který je od nás již plně nakonfigurován. Jeho cena je stanovena na 850Kč. Záleží tedy zcela na Vás, zda použijete WiFi router svůj nebo si jej zakoupíte od nás.

3. Je rychlost internetu garantovaná?

V případě domácí přípojky rychlost garantovaná není. Snažíme se však, aby rychlost plně odpovídala rychlosti zakoupené. V mnoha případech je rychlost ještě vyšší, než zakoupená. Nastane-li situace, že vámi naměřená rychlost je o více než 1/3 nižší, kontaktujete naší technickou podporu pro řešení situace.

4. Kde mohu rychlost ověřit? 

Rychlost lze orientačně proměřit na serveru www.speedtest.net. Pro nejpřesnější měření připojte vaše zařízení skrze ethernetový kabel. K mírnému snížení rychlostí dochází i na vašem routeru. Doporučujeme měření postupně realizovat ze dvou nezávislých PC.

5. Jak je to s agregací? Ostatní operátoři tvrdí, že jejich linka agregovaná není.

Linku můžeme rozdělit na agregovanou (sdílenou) nebo garantovanou (vyhrazenou). Mějte na paměti, že neexistuje nic mezi. Bohužel mnoho operátorů tvrdí, že jejich linka agregovaná není, ale zároveň neuvádí, zda je linka garantovaná. Místo toho hledají různé způsoby a právní kličky, jak se vyhnout informaci, nakolik je jejich linka agregovaná. Někteří dochází i tak daleko, že vymýšlí různé pojmy, pod kterými agregaci schovávají. V praxi to funguje tak, že běžná domácí přípojka je sdílená vždy. Ceny garantovaných přípojek začínají v řádu tisíců Kč. My se však nestydíme za to, že můžeme říci našim zákazníkům pravdu. Agregace na naší síti je 1:10.6.

 

6.Uplatňujete FUP?

Neuplatňujeme žádné datové limity, tedy ani FUP.

 

7. Dostanu od vás veřejnou IP adresu? Nebo používáte NAT.

 

Veřejné IP adresy používáme v následujících lokalitách: Lužiny, Stodůlky, Modřany, Řepy, Nové Butovice, Velká Ohrada. Ostatní lokality jsou za NATem. Pevnou, veřejnou IP adresu lze přiobjednat za 99Kč/měsíc a to v počtu 1 přípojka / 1 adresa.

 

8. Používáte IP adresy verze 4 nebo 6?

 

Používáme pouze verzi 4.

 

9. Blokujete nějaké porty?

 

Z bezpečnostních důvodů blokujeme tyto porty:

 

10. Mohu použít pro odesílání emailů libovolný SMTP server?

 

Cizí SMTP servery blokujeme, krom smtp.seznam.cz a smtp.gmail.com, pro bezproblémové odesílání emailových zpráv doporučujeme použít server smtp.centrio.cz

 

11. Lze od vás zřídit službu pro reverzní záznam?

 

Pro domácí přípojku nikoliv. 

12. Jak dlouho se u vás řeší poruchy?

Většina servisních požadavků je vyřešena po telefonu, při nahlášení závady. Pokud je však nutno vyslat technika. Je tak učiněno většinou následující pracovní den.

 

13. Jaká je moje rychlost připojení k internetu?

 

Údaje o přípojce a její rychlosti naleznete uvedené na smlouvě. Pro změření své doporučujeme využívat portál http://www.speedtest.net/.

 

14. Jaké je vaše průměrná rychlost připojení k internetu?

 

Údaje o průměrné rychlosti na naší síti naleznete na http://www.lupa.cz/nastroje/speedmeter/

 

Pro informace o dostupnosti služeb a pro objednávku kontaktujte:
CenTrio, náměstí Republiky 1037/3, Praha 1 - Nové Město, 110 00, tel.: (+420) 246 008 787, email: info@centrio.cz.