+420 246 008 787

Nejčastěji kladené otázky

Vše co vás zajímá k internetu, televizi, instalacím a platbám.

Internet

  • Jaký je rozdíl mezi WiFi a kabelovým připojením?

    Do bytu vám vždy dovedeme internet optickým kabelem. Následně se můžete rozhodnout, zda chcete po vašem bytě či domě rozvést datové (etnernet) kabely a připojovat se k internetu vždy z jednoho konkrétního místa, nebo si pořídíte WiFi router a budete se moci k internetu připojit bezdrátově kdekoliv a na jakémkoliv zařízení (notebook, telefon či tablet). Nejvyužívanější je kombinace 2 pevných zásuvek a bezdrátového připojení pomocí WiFi routeru.

  • Jakou rychlost internetu si mám zvolit?

    Záleží, k čemu internet nejčastěji využíváte: jste-li na internetu spíše příležitostně a vyřizujete pouze e-maily, pročítate si zprávy či čtete recepty, vystačíte si s tarifem Centrio Plus S (rychlost 75/75 Mb/s). Připojuje-li se u vás doma k internetu v jednu chvíli více osob na různých zařízeních, doporučujeme min. rychlost 100 Mb/s, tedy náš tarif Centrio Plus M. Jste-li náročnější uživatel, tedy stahujete-li filmy, hudbu, hrajete online hry nebo pracujete s velkými datovými soubory, doporučujeme pořídit si jeden z našich nejrychlejších internetů - Centrio Plus L (300/100 Mb/s) nebo Centrio Plus XL (500/100 Mb/s).

  • Zdá se mi, že mi internet jede pomalu.

    Nejčastějším důvodem zpomalení nebo vypadávání internetu je připojení vašeho zařízení přes wifi (bezdrátové připojení).

    Zpomalení může být způsobeno  tzv. zarušením kanálu, na kterém váš wifi router vysílá. Tento kanál je však možné přeladit a rychlost internetu tak zvýšit. Pokud máte svůj wifi router je potřeba se podívat do přiloženého návodu, kde je postup vysvětlen. Pokud máte wifi router od nás, zavolejte nám na zákaznickou linku 246 008 787, kde vám kanál obratem změníme.

  • Nefunguje mi internet, co mám dělat?

    Nejčastěji stačí restartovat (odpojit od elektrického proudu či vypnout a zapnout) veškeré zařízení, které je připojené k internetu (wifi router, switch nebo počítač).  Pokud toto opatření nepomůže, zavolejte naši technickou podporu na tel. čísle 246 008 787. Pomůžeme vám.

  • Co znamená zkratka FTTH?

    FTTH (Fiber to the home) je označení typu internetového připojení. Jedná se o přivedení optického kabelu přímo do vašeho bytu. Narozdíl od jiných typů připojení, zavedením optického internetu je zaručená vysoká rychlost i stabilita internetového připojení. Jedná se o nejvyspělejší technologii interntového připojení dnešní doby. Centrio vám nabízí 3 tarify tohoto internetového připojení

  • Co znamená zkratka FUP?

    FUP (Fair User Policy) je označení pro datový limit stažených dat.  Nebojte se, FUP na naší síti neexistuje, stahovat tedy můžete bez omezení.
     

TV

  • Musím nějak řešit přechod a DVB-T2, pokud mám od televizi od Centrio?

    DVB-T2 je nový standard digitálního pozemního televizního vysílání, který postupně nahrazuje předchozí DVB-T, které by mělo skončit nejpozději v roce 2021. Pokud však ale máte jakýkoliv televizní balíček od Centria, žádné změny se bát nemusíte. Tato změna se totiž IPTV netýká - nemusíte tedy řešit výměnu set-top-boxu a nadále budete sledovat své oblíbené pořady tak, jak jste zvyklí.

  • K čemu slouží set-top box?

    Tato krabička připojená k TV zajišťuje příjem televizního signálu. Podívejte se, jaký typ set-top boxu aktuálně dodáváme k našim službám. Pokud máte Smart TV, tak ve většině případů set-top-box nebude třeba.

  • Nefunguje mi televize, co mám dělat?

    Nejčastějším problémem je "zaseknutí" set-top boxu. Set-top box stačí restartovat - odpojit od el. proudu a znovu zapnout.

    Televize stále neběží? Zkuste prosím zkontrolovat UTP kabel, který vede od set-top boxu ke switchi. Kabel může být poškozený nebo vypojený z koncového zařízení.

    Pokud je vše v pořádku prosím kontaktujte naší technickou podporu na tel. čísle 246 008 787.

  • Jak mohu vyměnit nefunkční TV ovladač a další zařízení?

    Ovladače a další nefunkční zařízení měníme kus za kus. Z tohoto důvodu je výměna možná pouze osobně u nás na pobočce na adrese náměstí Republiky 1037/3, Praha 1. Otevřeno máme každý pracovní den: Po-St 9:00-18:00, Čt 9:00-17:00 a Pá 9:00-14:00. Dostanete se k nám metrem, tramvají (stanice náměstí Republiky), autem (doporučujeme zaparkovat v OC Palladium) nebo pěšky při odpolední procházce Starým městem.

    V případě, že se k nám z vážných důvodů nemůžete dostavit, kontaktujte nás na 246 008 787, budeme se snažit najít řešení.

  • Co je IPTV?

    IPTV je laicky řečeno digitální televize, televizní programy jsou tedy přenášeny přes IP protokol.

    Centrio IPTV funguje na každé televizi po připojení set-top boxu. 

    Podívejte se, jaké balíčky internetu a IPTV nabízíme.

Instalace, platby, změny aj.

  • Jak probíhá instalace vašich služeb?

    Už při telefonickém potvzení vaší objednávky se s vámi náš pracovník pobaví o možnostech instalace u vás v bytě a domluvíte se na termínu instalace. Naši technici jsou dostupní zpravidla do 48 hodin, záleží však také na vašich časových možnostech. Můžeme instalovat v dopoledních i odpoledních hodinách. Náš technik u vás většinou nestráví více než 2 hodiny, ovšem každý byt je řešený jinak a doba instalace se může protáhnout. O tom vás však bude náš technik na místě vždy dopředu informovat.

    Jaké služby vám můžeme nabídnout? 

  • Kdy s vámi podepíšu smlouvu?

    Smlouvu se podepíšete vždy až po kompletním zprovoznění našich služeb u vás v domácnosti.

  • Můžu si u vás změnit typ služby?

    Ano, samozřejmě. Nejjednodušší cestou je napsat nám e-mail s žádostí o změnu na e-mail info@centrio.cz. Prosím do e-mailu také uveďte číslo smlouvy, jméno, na koho je služba vedena a také PIN pro změnu služeb. Ten najdete na předávacím protokolu, který jsme vám dodali spolu se smlouvou. Pokud máte elektronický ověřený podpis a služby jsou vedeny na vaše jméno, lze změnu provést i bez uvedení PINu.

    Máte-li cestu kolem, změnu služeb můžete provést také osobně na naší pobočce na adrese náměstí Repuliky 1037/3 na Praze 1. 

  • Jak mohu hradit vaše služby?

    Inkasní platbou, převodem z účtu, složenkou, SIPem, vkladem přímo na náš účet. V úhradě našich služeb jsme variabilní. Záleží jen na vašich preferencích. Níže naleznete podrobnosti.

    Prosím jen nezapomeňte, že naše služby se hradí na měsíc dopředu. Fakturu vám vystavíme vždy 15. den v měsíci a jsou splatné do konce měsíce.

    Platba převodem

    • při jednorázové platbě zasílejte platbu na náš účet vedený u UniCredit Bank 2102787472/2700, variabilní symbol uveďte prosím číslo faktury, kterou hradíte
    • při zřízení trvalého příkazu platbu zasílejte na účet vedený u UniCredit Bank 2102787472/2700, Variabilní symbol uveďte číslo smlouvy

    Prosím dejte si pozor na správně vyplněný variabilní symbol. Pokud nebude uveden správně, nebudeme moci vaši platbu identifikovat a vaše faktura bude evidována jako nezaplacená. 

    Měsíční úhradou SIPO

    Pro tuto formu úhrady je nezbytné kontaktovat Zákaznické centrum 246 008 787 a nahlásit nám číslo SIPO (spojovací číslo = specifický symbol ve Vašem platebním dokladu SIPO). Požadavek České poště zasíláme vždy do 25. dne v měsíci.

    Inkaso z účtu

    Prosím ve své bance:

    • zadejte svolení k inkasu ve prospěch účtu 2102787472/2700,
    • ponechejte nevyplněný variabilní symbol,
    • ponechejte nevyplněný specifický symbol,

    Následně nám prosím doručte fotokopii o zadání svolení k inkasu na sídlo naší společnosti.

    Poštovní poukázkou typu A

    Platbu složenkou poukazujte prosím na účet číslo 2102787472/2700, variabilní symbol uveďte číslo faktury, kterou hradíte.

    Prosím dejte si pozor na správně vyplněný variabilní symbol. Pokud nebude uveden správně, nebudeme moci vaši platbu identifikovat a vaše faktura bude evidována jako nezaplacená. 

  • Odjíždím na delší dobu pryč, mohu si nějak pozastavit odběr vašich služeb?

    Ano, samozřejmě. Pokud se chystáte na delší cestu a nebudete naše služby využívat, doporučujeme aktivovat si službu Prázdniny. Za jednorázový poplatek 500 Kč vám pozastavíme odběr služeb až na 6 měsíců. Tuto službu vám aktivujeme osobně na naší pobočce na adrese náměstí Republiky 1037/3 na Praze 1. Otevřeno máme po-st 9:00-18:00, čt 9:00-17:00 a pá 9:00-14:00. Službu Prázdniny lze aktivovat také e-mailem na info@centrio.cz, kam je potřeba nám zaslat nejen číslo smlouvy, ale také PIN pro změnu služeb.

  • Jak mohu vypovědět vaše služby?

    Chcete od nás odejít? Mrzí nás to. Vzor výpovědního formuláře naleznete v Dokumentech ke stažení, prosím vyplňte jej a odešlete jej na adresu sídla společnosti. Následně vás budou kontaktovat naši pracovníci k dořešení všech formalit. 

  • Mimosoudní a soudní řešení sporů.

    Účastník je oprávněn se v souvislosti s mimosoudním řešením případných sporů ze Smlouvy či v souvislosti činností CN obrátit na Český telekomunikační úřad prostřednictvím elektronického formuláře umístněného na jeho internetových stránkách www.ctu.cz, nebo v případě věci pronajatých, zapůjčených anebo zakoupených od CN na Českou obchodní inspekci na jejích internetových stránkách www.coi.cz. Spory mezi CN a Účastníkem, vyplývajících ze Smlouvy nebo na jejím základě má pravomoc rozhodovat ČTÚ. Soudy mají pravomoc rozhodovat v případech a za podmínek stanovených zákonem. Soudem pravomocným pro soudní řízení vedené proti zahraniční osobě je vždy soud ČR místně příslušný podle sídla CN. Ohledně pravomoci a a příslušnosti ČTÚ ve správním řízení platí předchozí věta obdobně.

Nenašli jste, co jste hledali?

Jsme tu pro vás:
Pondělí – Pátek: 8.00 – 20.00 / Sobota – Neděle: 12.00 – 18.00
ve dnech státních svátků je naše zákaznická linka mimo provoz

Zavolejte nám na číslo
+420 246 008 787

Zavoláme vám zpět:
Zanechte své tel. číslo

Nebo nám napište na
kontaktní formulář

Zanechte své telefonní číslo

Kontaktní formulář -





* Povinné údaje

Souhlasím se zpracováním osobních údajů*